Jak dołączyć do Planera?

Do Planera dołączyć może każdy, kto organizuje wydarzenie kulturalne w województwie pomorskim. To naprawdę jedyny warunek!

Planer jest otwarty i bezpłatny dla: instytucji kultury, organizacji pozarządowych, podmiotów prywatnych (np. klubokawiarni), artystów indywidualnych (ogłaszających się pod własnym nazwiskiem), a nawet grup nieformalnych (niezarejestrowanych).

Aby otrzymać konto organizatora w Planerze i publikować ogłoszenia na stronie www.planer.info.pl, wystarczy wysłać e-mail na adres: kontakt@planer.info.pl. Przykładowa treść wiadomości: „Reprezentuję XYZ [tu wpisz nazwę organizacji albo grupy], proszę o utworzenie konta w Planerze”. I tyle! Nie potrzeba żadnych formalności. Administrator Planera odpowie mailem, w którym poda informacje niezbędne do zalogowania się w systemie. Od tej pory organizator może samodzielnie zarządzać swoim kontem.

Dodawanie ogłoszeń odbywa się za pośrednictwem łatwego w obsłudze Panelu organizatora, który prowadzi użytkownika krok po kroku. Organizator ma pełną kontrolę nad treścią i wyglądem swoich ogłoszeń.


Drugą możliwością, jaką oferuje Planer, jest tzw. automatyczny import, czyli połączenie strony internetowej organizatora z bazą danych Planera. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem API (zobacz: zakładka „Dokumentacja projektu”).

Zaletą rozwiązania automatycznego jest bezobsługowość – ogłoszeń nie trzeba wprowadzać ręcznie. Po wykonaniu podłączenia wszystkie wydarzenia publikowane na stronie internetowej organizatora pokazują się automatycznie także w Planerze. Co więcej, gdy organizator zmieni treść ogłoszenia na swojej stronie, Planer wykryje zmianę i dokona synchronizacji. Dzięki temu ogłoszenia w Planerze są zawsze aktualne.

Z automatycznego importu korzysta już kilkanaście instytucji (zobacz: Organizatorzy w Planerze). Automatyczny import jest dostosowywany do możliwości technicznych poszczególnych organizatorów.

Schemat postępowania wygląda następująco.

1. Organizator wysyła wiadomość na adres: kontakt@planer.info.pl.
2. Administrator Planera ustala dostępne opcje podłączenia: API, XML lub RSS.
3. Organizator otrzymuje komplet materiałów potrzebnych do przygotowania mechanizmu, który będzie generował dane o wydarzeniach.
4. Administrator Planera weryfikuje poprawność mechanizmu i aktywuje automatyczny import w Planerze.


Interfejs Planer API może być również wykorzystywany do eksportowania danych do innych miejsc: serwisów informacyjnych, blogów, aplikacji mobilnych itp. Jesteśmy otwarci na współpracę.